logo

Gamle mænd der giftes med børn - pædofili

Gamle mænd der giftes med børn. Det er lige blevet aktualiseret med foto fra Afghanistan, hvor en pige på 11 år er blevet giftet til en mand på 40 år. Selv om den officielle giftemodne alder er 16 år! Pædofili er ordet. Uanset hvor i verden det finder sted!
Ifølge UNICEF er der verden over mere end 51 millioner piger mellem 15 og 19 år, som er blevet tvunget til at indgå ægteskab - ofte med meget ældre mænd. Det ses især i Asien ogi Afrika.
De yngste brude lever i den indiske provins Rajastahn. Her er 15 procent af de piger, som bliver gift, ikke fyldt 10 år. Mænd der udnytter piger/kvinder/børn - finder sted allevegne. Magt og penge er midlet. Uanset hvilken kultur det gemmer sig i. Der er fortsat meget at kæmpe for - og mange rettigheder som krænkes vedvarende.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9760827.html#related

9 Kommentarer

  1. Skrevet d. 18. december 2007 at 14:12. Permalink

    I taler om tingene på en tumpet feministisk vis, som indbyder til modsigelse uanset sagens kerne:

    a) Mænd på 40 år er ikke gamle, men i deres bedste alder.

    b) Der er muligvisvis ikke tale om pædofili, men om en investering. Pigen kunne sagtens være en handelsvare med henblik på senere fornøjelser. Slaveri må være et bedre ord end pædofili, som teknisk set blot er en seksuel afvigelse fra normalen.

    Magt og penge har altid tiltrukket kvinder. At udskrige det som et problem, er at problematisere jeres egen seksualitet. Blogposten er på mange måder noget vrøvl.

  2. Karen West
    Skrevet d. 18. december 2007 at 14:38. Permalink

    Uanset om der er tale om pædofili eller en handelsvare=slaveri, forholder du dig ikke til pigens alder!
    Du har ret, når vi taler om voksne kvinder, der selv “lader” sig købe af en velhavende mand (kunde).
    Men her drejer det sig om et barn, selvfølgelig i Afghanistan, landet, hvor så forfærdelig mange andre små pigebørn bliver solgt til en mand. Ligegyldigt hvordan man forholder sig til fattigdom, religion eller kultur, er det en skændsel bare at antyde en undskyldning for denne uhumske, rædselsfulde og undertrykkende handling.
    Til slut skriver du, Kimpo, at penge og magt altid har tiltrukket kvinder, helt rigtigt for mange, men det er sgu da ikke kvinder, vi her skriver om, men børn - en fuldstændig uskyldig pige, der i stedet burde bruge sin tid på at lege.
    Det er ren pædofili at anskue et barn som et seksuelt objekt!

  3. Rolf Rasmussen
    Skrevet d. 18. december 2007 at 15:19. Permalink

    “Det er ren pædofili at anskue et barn som et seksuelt objekt!”

    I år 2001 betalte 18.000 kvinder $1000 hver for at se en 13-årig pige blive behandlet som et sexobjekt.

  4. Skrevet d. 18. december 2007 at 15:24. Permalink

    Netop, Karen - min brug af ordet slaveri har jo grund i alderen. Jeg siger indirekte, at der pga. alderen med al overvejende sandsynlighed ikke kan være tale om en aftale mellem 2 frie mennesker, men at det må være handel med børneslaver med henblik på senere udnyttelse. Håber det er tydeligt nok nu :)

  5. Skrevet d. 18. december 2007 at 15:29. Permalink

    PS, til din sidste sætning: Barnet anses muligvis (vi kan ikke vide det udfra oplyningerne her) ikke som et seksuelt objekt, men som et FREMTIDIGT seksuelt objekt. Eller arbejdsdyr..

  6. Christian B
    Skrevet d. 19. december 2007 at 04:23. Permalink

    Til Kimpo: Så skulle du muligvis følge med i nyhederne andre steder, så ville du vide, at disse 10 årige piger bliver gjort gravide hurtigst muligt efter bruluppet!

    Hvorfor forsvarer du denne ulækre handel med småpiger?

  7. Skrevet d. 19. december 2007 at 14:01. Permalink

    Christian B, hvorfor kan du ikke lære at læse, inden du skælder ud?

    Jeg foretrækker brugen af ordet slaveri. Hvordan kan du opfatte det som et forsvar for noget som helst?

    Det er faktisk en grov fornærmelse at antyde at jeg billiger slaveri. Har du ikke et logo, jeg kan brænde af?

    Visse af kvinderne her benytter muslimernes uhumskheder som brækjern i deres kamp mod manden. Et al delmålene er at gøre ordet pædofili til en del af den almene debat. Ideen er at mænd ikke må falde for yngre kvinder eller på nogen måde frigøre sig for deres seksuelle afhængighed af monsteret derhjemme. JEG forsøger at skille tingene ad.

  8. Dorte
    Skrevet d. 19. december 2007 at 14:15. Permalink

    “Visse af kvinderne her benytter muslimernes uhumskheder som brækjern i deres kamp mod manden.”

    Jeg er enig med Kimpo. At nogle mænd og samfund/kulturer tillader pædofile forhold - at ældre mænd gifter sig med helt unge piger - skal ikke skade alle mænd eller synet på samme.

    Vi skal sætte fokus på de forhold/samfund/kulturer, hvor ækel og skadelig pædofili (og tvangsægteskaber og flerkoneri) tillades som en livsform/familiestruktur - tage kraftig afstand fra det - og lade være med at generalisere over alle mænd.

  9. Rolf Rasmussen
    Skrevet d. 19. december 2007 at 15:55. Permalink

    “At nogle mænd og samfund/kulturer tillader pædofile forhold - at ældre mænd gifter sig med helt unge piger - skal ikke skade alle mænd eller synet på samme.”

    Det er for sent. Skandalefjolserne og feministerne har incestforurenet æteren.

Skriv en kommentar

Felter som er markeret med * skal udfyldes.
Dit navn vises som forfatter til kommentaren.
Din email adresse vil ikke blive offentliggjort eller delt med andre.

*
*
Forkvinde Liselott Blixt